-->

28 Νοεμβρίου 2012




Συνταγές μαγειρικής  2



ΟΝΕΙΡΟΜΑΓΕΙΡΕΜΑΤΑ


 Ένα βίντεο της Διεύθυσνης Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης, (www.edutv.gr) σχετικό με τη σωστή διατροφή. To βίντεο αυτό χρησιμοποιήθηκε στα πλαίσια εκπαιδευτικού προγράμματος για 
την Διατροφή σε μαθητές δημοτικού

.




Οι μαθητές μαγειρεύουν...
Αν κάνεις κλικ στην παρακάτω εικόνα θα βρεις πολλές συνταγές
 μαγειρικής με βάση τη Μεσογειακή Διατροφή  από σχολεία που πήραν μέρος στον Πανελλήνιο μαθητικό διαγωνισμό μαγειρικής:                   
 «Σχολικά μαγειρέματα»  

  





Κάνοντας κλικ στην παρακάτω εικόνα μπορείς να διαβάσεις και να ακούσεις μια πολύχρωμη ιστορία για τη διατροφή με τίτλο:" Πώς να καταβροχθίσετε ένα ουράνιιο τόξο"





27 Νοεμβρίου 2012


Ενότητα Γ΄
Η Εκκλησία


Η Ορθόδοξη Ανατολική Εκκλησία του Χριστού είναι η Εκκλησία της χώρας μας, της Ελλάδας.

Η Εκκλησία αποτελεί το σύνολο των πιστών (λαϊκών και κληρικών).

Η Εκκλησία της Ελλάδος έχει ως βασικό της σκοπό να συνδέει τους ανθρώπους με τον Θεό, να διδάσκει με ακρίβεια τον λόγο του και να εκφράζει στην πράξη με γνήσιο τρόπο την Ορθόδοξη χριστιανική πίστη και ζωή.


Επιτελεί κοινωνικό και ανθρωπιστικό έργο, με το οποίο αγκαλιάζει όλους τους ανθρώπους που κατοικούν στη χώρα μας.


Οι βαθμοί της ιεροσύνης είναι τρεις:



Η Εκκλησία της Ελλάδος αποτελείται από 80 μητροπόλεις, που είναι μεγάλες γεωγραφικές – διοικητικές περιφέρειες. Την πνευματική και διοικητική ευθύνη κάθε μητρόπολης έχει ο μητροπολίτης.

Η μητρόπολη μοιράζεται σε ενορίες, στις οποίες, με ανάθεση του μητροπολίτη, προσφέρουν τις υπηρεσίες τους ένας ή περισσότεροι κληρικοί (ιερείς ή διάκονοι). Κέντρο της ενορίας είναι ο ναός, στον οποίο συγκεντρώνονται οι πιστοί που κατοικούν στη συγκεκριμένη ενορία.

ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ















26 Νοεμβρίου 2012

Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής


Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής



Ανάμεσα στους δασκάλους του Γένους ξεχωρίζουν για τη δράση τους ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής.



 Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής υποβαστάζουν την Ελλάδα.Πίνακας σε χαρτόνι του λαϊκού ζωγράφου Θεόφιλου.









1.Ο Ρήγας Βελεστινλής



«όποιος ελεύθερα συλλογάται, συλλογάται καλά». 



συλλογάται=σκέφτεται



 Ο λόγιος επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής έγραψε και εξέδωσε πολλά συγγράμματα και είχε  πλούσια επαναστατική δράση στις Παραδουνάβιες Ηγεμονίες και την Αυστρία.




Το Βελεστίνο την εποχή που γεννήθηκε ο Ρήγας





















Το σχολείο που φοίτησε ο
Ρήγας στη Ζαγορά










Η Ιδεολογία του

Πίστευε στη συνεργασία όλων των υπόδουλων λαών των 

Βαλκανίων για την απελευθέρωσή τους από τους Οθωμανούς 

και στη δημιουργία στην περιοχή ενός ευνομούμενου κράτους 

(= κράτος που διοικείται με σωστούς, δίκαιους και δημοκρατικούς νόμους),

στο οποίο θα κυριαρχούσε η ελληνική γλώσσα   και  η 

ελληνική παιδεία.



Το έργο του

Το συγγραφικό και εκδοτικό του έργο είναι μεγάλο.


 1. Ο Θούριος 

2.Ένας τεράστιος  χάρτης  της Ελλάδας, η περίφημη «Χάρτα 

της Ελλάδος»,

3.Γαλλικά μυθιστορήματα  μεταφρασμένα στη δημοτική 

γλώσσα,

4.Ένα βιβλίο Φυσικής για σχολική χρήση,

5.Μια εικόνα του Μεγάλου Αλεξάνδρου

και πολλά άλλα














Αποσπάσματα από τον Θούριο του Ρήγα Βελεστινλή

«Ως πότε, παλληκάρια, να ζούμεν στα στενά,
μονάχοι, σαν λιοντάρια, στες ράχες, στα βουνά;
σπηλιές να κατοικούμεν, να βλέπωμεν κλαδιά,
να φεύγωμ' απ' τον κόσμον, για την πικρή σκλαβιά;
να χάνωμεν αδέλφια, Πατρίδα και γονείς,
τους φίλους, τα παιδιά μας κι όλους τους συγγενείς;
Κάλλιο 'ναι μιας ώρας ελεύθερη ζωή,
παρά σαράντα χρόνοι σκλαβιά και φυλακή!».


«Ελάτε μ' έναν ζήλον σε τούτον τον καιρόν,
να κάμωμεν τον όρκον επάνω στον Σταυρόν.
Συμβούλους προκομμένους με πατριωτισμόν,
Να βάλωμεν, εις όλα να δίδουν ορισμόν.
Οι Νόμοι νάν' ο πρώτος και μόνος οδηγός,
Και της Πατρίδος ένας να γένη αρχηγός.
Γιατί κ' η αναρχία ομοιάζει τη σκλαβιά.
Να ζούμε σα θηρία, ειν' πλιο σκληρή φωτιά».










Λ.Ι. Βρανούση, Ρήγας Βελεστινλής, Αθήνα 1963, δεύτερη έκδοση, σσ. 167-168.





Ο Ρήγας τραγουδάει το Θούριο.






















«Αλέξανδρος ο Μέγας», Βιέννη 1797. (Βιβλιοθήκη της Ρουμανικής Ακαδημίας, Βουκουρέστι).


















Πίναξ Γεωγραφικός της Ελλάδος του Ανθιμου Γαζή.

Απ' τους σπανιότερους Ελληνικούς 
χάρτες, τυπωμένος στη Βιέννη το 1800.

Θεωρείται νέα έκδοση τής Χάρτας του Ρήγα (1797)
Αποτελείται από φύλλα χάρτου σε λινό ύφασμα.
Κεντρική Εθνική Βιβλιοθήκη της Ιταλίας στη Φλωρεντία









Η συνοικία του Ρήγα στο Βουκουρέστι: ο ποταμός Νταμπόβιτσα (Βιβλιοθήκη Ρουμανικής Ακαδημίας, Βουκουρέστι).












Ο αλυσοδεμένος Ρήγας αντιμέτωπος με τόν δεσμοφύλακά του λίγο πριν από την εκτέλεσή του στον πύργο Neboisa. Ελαιογραφία Χαράλαμπου Παχή. (Συλλογή Κουτλίδη της Εθνικής Πινακοθήκης).




















Ο Πύργος του Βελιγραδίου, όπου φυλακίστηκε και θανατώθηκε ο Ρήγας και οι σύντροφοι του.

























Ο Αδαμάντιος Κοραής




Ο Αδαμάντιος Κοραής, ένας Έλληνας φιλόλογος φημισμένος ακόμη και στην Ευρώπη, που έζησε στο Παρίσι.  Επηρεάστηκε  από τη Γαλλική Επανάσταση και τις ιδέες της. 







      Το συγγραφικό έργο του Κοραή

Ο Κοραής ασχολήθηκε κυρίως με την αντιγραφή, την επιμέλεια και τη 

δημοσίευση των χειρογράφων αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων






Ο Κοραής ίδρυσε το 1811 με άλλους λόγιους το περιοδικό «Ερμής ο Λόγιος»








Στο κείμενο αυτό του 1801 ο Κοραής θυμίζει στους Έλληνες την ιστορία τους και τα κατορθώματα των προγόνων τους και  τους προσκαλεί να συνεχίσουν την ένδοξη παράδοσή τους και να ενωθούν για να αποτινάξουν τη δουλεία.
η μεγαλύτερη δυστυχία από όσες μπορεί να πάθει ο άνθρωπος είναι η δουλεία












Η Ιδεολογία του


Πίστευε ότι για να ελευθερωθούν οι Έλληνες έπρεπε να μορφωθούν   

 ( φωτιστούν) με κατάλληλα μέσα διδασκαλίας και με τη χρήση μιας 

νέας ελληνικής γλώσσας η οποία θα είχε σαν βάση την καθομιλούμενη 

γλώσσα της εποχής χωρίς όμως ξένες λέξεις και ιδιωματικές εκφράσεις.

Πίστευε στη λογική του ανθρώπου.


η μεγαλύτερη δυστυχία από όσες μπορεί να πάθει ο άνθρωπος είναι η δουλεία




Πώς βοήθησε στην  Επανάσταση

Ο Κοραής βοήθησε στην ιδεολογική προετοιμασία της Μεγάλης Επανάστασης, π.χ. με το ποίημα του «Σάλπισμα Πολεμιστήριον», αλλά και κατά τη διάρκειά της γράφοντας συμβουλευτικές επιστολές. Επίσης βοήθησε στην ίδρυση φιλελληνικής οργάνωσης στο Παρίσι με την ονομασία Ελληνικό Κομιτάτο.






ΣΧΕΔΙΑΓΡΑΜΜΑ



Σχεδιάγραμμα της εκπαιδευτικού:Μαντζίλα Μαρία






















Ο Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής


                παρουσίαση απο τον Γ. Σουδία

Συνταγές μαγειρικής

Συνταγες μαγειρικης  1

Γραμματική του μαθήματος


Με τι θα ασχοληθούμε:

  • 1.Ποιες προτάσεις ονομάζονται αποτελεσματικές 

   2.Πώς σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων


ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ


Οι προτάσεις που φανερώνουν ποιο είναι το αποτέλεσμα της πρότασης που προηγείται λέγονται αποτελεσματικές ή συμπερασματικές προτάσεις και είναι εξαρτημένες.
Οι προτάσεις αυτές εισάγονται (αρχίζουν) με τους αποτελεσματικούς συνδέσμους ώστε, που 
ή με φράσεις (ώστε να, που να, με αποτέλεσμα να).

Παράδειγμα
Οι άνθρωποι πηγαίνουν στην εξοχή, ώστε να γιορτάσουν την άνοιξη με γλέντια στους αγρούς.

Από το βιβλίο  της Γραμματικής μας












ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΣΥΝΘΕΤΩΝ ΡΗΜΑΤΩΝ

Όταν σχηματίζουμε την προστακτική των σύνθετων ρημάτων πρέπει να θυμόμαστε ότι δεν παίρνουν αύξηση. Π.χ θα πούμε στην οριστική του Αορίστου κατέγραψε ενώ στην προστακτική του Αορίστου κατάγραψε. Δες και άλλα ρήματα παρακάτω






















ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΟΡΙΣΤΟΥ ΤΟ ΡΗΜΑ 

ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΑΥΞΗΣΗ



ΟΡΙΣΤΙΚΗ
ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ
έγραψες
γράψε
έλυσες
λύσε
έπλυνες
πλύνε